Subject: Ed: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP
From: "Liis Korp" <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Aug 2024 15:37:09 +0300

Palun registreerida.

Saatja: Kristiina Sai <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 2. august 2024 15:27
Adressaat: Liis Korp <[email-masked]>
Koopia: Kadri-Piibe Järve <[email-masked]>; Piret Üts
<[email-masked]>; Triin Sepp <[email-masked]>; Ellen Kaasik <[email-masked]>
Teema: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tallina Linna Planeerimise Amet esitas Terviseametile kooskõlastamiseks
D-terminali ja lähiala detailplaneeringu (DP) ning Terviseamet hetkel ei
kooskõlastanud  antud DP-d esitades ka põhjendused.

Kirjutan selgituseks ja täpsustuseks DP korrigeerimiseks.

Oma vastuses kirjutate:

*	Amet juhib tähelepanu, et Lemma OÜ poolt koostatud mürahinnang
põhineb 2020. a andmetel. Kuna 2020. aasta epidemioloogiline olukord
mõjutas kodanike liikumisharjumusi, siis on ameti hinnangul põhjust
arvata, et 2020 liiklusandmed ei kajasta reaalset hetke olukorda. Ameti
hinnangul on asjakohane koostada müramodelleering uuemate
liiklusandmetega.

K-Projekt AS-i poolt koostatud liiklusuuringus kasutati 2020a veebruari
loendustulemusi, mis oli enne, kui märtsis 2020a kehtestati
liikluspiirangud. Alates 2023a varakevadest käivad alal Vanasadama
trammiliini ehitustööd. Lisaks oleme saanud infot, et Utilitas soovib
alustada soojustrassi ehitustöid. Kuna sooviksime siiski DP menetlemisega
edasi minna, siis veebruar 2020a liiklusandmed on tõenäoliselt kõige
lähemal reaalsele olukorrale.

*	Tööstusmüra hindamisel on võetud aluseks 2017 aastal teostatud
mõõtmised. Vaadates Maa ameti geoportaalist 2022.aasta strateegilist
mürakaarti (koostatud 2020-2021 aasta andmete alusel) levib
planeeringualale tööstusmüra nii päeval, kui ka öösel kuni 74 dB.

Samale asjaolule juhtis tähelepanu DP menetlemise eelmises ringis ka
Kliimaministeerium. AS Tallinna Sadam analüüsis erinevuste põhjuseid ning
konsulteerisime asjaomaste asutustega. Selgus, et Tallinna linna
tellimusel koostatud mürakaardi alusandmetena ei ole asjaolu, et AS
Tallina Sadam on teinud läbi aastate märkimisväärseid investeeringuid
Vanasadamas müra vähendamiseks (viiel kail paigaldatud
kaldaelektriseadmed, automaatsed sildumisseadmed), vaid  kasutati andmeid
sadamate müraallikate kohta suhteliselt üldistatud kujul. Lisaks oleme
vahepeal kohtunud Tallinna linna keskkonnahoiu osakonnast Kadri-Piibe
Järvega (lisasin ka tema kirja saajate hulka) ning vastavalt kokkuleppele
esitatakse linna poolt ametlik kiri ministeeriumile ja Maa-ametile, kus
selgitatakse, et lähtuma peaks Vanasadama alapuhul detailplaneeringute
(KSH) raames koostatud mürahinnangust. Viimase info kohaselt on kiri
linnas koostamisel.

*	Ameti hinnangul tuleks antud detailplaneeringu raames teha
reaalsed mõõtmised, nii päeva- kui ööajal, hindamaks liiklusest ning
sadama alalt tulenevaid müratasemeid (sh maksimaalsed müratasemed)
planeeringualal, et saaks vajadusel leevendavaid meetmeid planeerida.

Vanasadama alas (D-terminali kõrval) on veel koostamisel Vanasadama
lõunaosa DP (algatatud Tallinna Linnavalitsuse korraldusega 22.06.2016 nr
1062-k, hetkel seda DP veel täiendatakse ning esitatakse ametitele sügis
2024a), mille raames on koostatud Kajaja Acoustics OÜ  poolt eraldiseisev
mürahinnang, kus Vanasadama territooriumil teostati sügis 2020a laevadelt
lahkuvate autode ja laevade enda lühiaegsed helirõhutasemete mõõtmised.

Kuna laevad on jäänud samaks, siis kas eelpool nimetatud 2020aasta
mõõtmised sobiks mõõtmistulemusteks?

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>
<https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/>
<https://www.facebook.com/portoftallinn>
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>